A csapatépítő élményprogram feladata egy termék fejlesztése.

A körhintás kerettörténet szerint a csapat a németországi Rust melletti, a Mack család tulajdonában lévő vidámparki eszközöket gyártó és Németország legnagyobb vidámparkját, az Europa Parkot üzemeltető cég dolgozói.

A csapat kiinduláshoz kap egy egyszerű, „1.0”-ás „Körhinta” robotot és rengeteg alkatrészt, amiből a 2.0-ás körhintát elkészíthetik.

A társaság több csoportra oszlik,

  • az egyik rész lesz a hardver készítő (legóznak)
  • a másik rész lesz a szoftverfejlesztő (programozók)
  • a designerek és a marketingesek pedig kampányt építenek az új robotra.

Ahhoz hogy a csoportok egymás mellett jól tudjanak dolgozni elengedhetetlen az elején a specifikációk közös meghatározása és a program közben a szoros együttműködés.

Hogy a résztvevők minél jobban megismerhessék és értékelhessék a másik munkáját, célszerű a csapatokba a résztvevőket úgy beosztani, hogy a cégen belüli munkájuk ne hasonlítson a programon belüli feladataikra. Pl szervizes kollega legyen a marketinges stb. 

A legvégén pedig együtt örülhetnek az elkészült új, 2.0-ás terméknek, megtekintik egymás munkáját, prezentációját.

A program tartalma csapatonként a Körhintához:

  • 1 db 1.0-ás robot
  • 1 db készlet, amiből a 2.0-ás robotot lehet megépíteni
  • 1 db laptop
  • A dizájnos marketinganyagok elkészítéséhez felhasználható anyagokat és eszközöket

A programhoz 3 moderátor tartozik.

A programhoz szükség van egy projektorra is és csapatonként egy másik számítógépre, amin a „marketingesek” a prezentációt készítik.

A program időtartama: 3-3,5 óra